ادارات و سازمان ها از مکان های تجارتی و دولتی به شمار می ایند که از پر رفت وآمد ترین مکان ها هستند. در سازمان های دولتی و غیر دولتی

دکوراسیون اداری و در واقع

دکوراسیون تجاری باید به گونه ای باشد که نشانگر مدیریت منظم و دقیق آن فضا باشد. مسئولان و مدیران یک اداره و سازمان با انجام دکوراسیون داخلی مناسب برای فضای کاری، در واقع ابتدا به خود و در مرحله ی بعدی به ارباب رجوع احترام و شخصیت عالی قائل شده اند.

دکوراسیون اتاق کنفرانس

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای برگزار کردن یک کنفرانس، جلسه یا سمینار حائز اهمیت است مکان برگزاری آن و چیدمادن دکوراسیون اتاق برگزاری کنفرانس است و یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک سازمان یا اداره سالن کنفرانس و جلسات آن است. دکوراسیون اتاق کنفرانس اگر طراحی آن زیبا و جذاب باشد نفوذپذیری و اثرگذاری مطالب را در مخاطب افزایش می‌دهد و مطالب برای افراد راحت‌تر و قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها بیشتر خواهد شد و از این جهت که بیشتر تصمیمات مهم در این جلسات و در این اتاق گرفته می‌شوند پس دکوراسیون اتاق کنفرانس یکی از پراهمیت‌ترین مواردی هست که در هر شرکت یا اداره و سازمان باید توجه ویژه‌ای به آن شود.
 
اگر بخواهیم طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس مناسب و جذاب باشد باید نکات مهمی را حتماً مورد توجه قرار دهیم و طراحی کاربردی و اصولی باشد. یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس توجه به اندازه و متراژ اتاق است. چراکه یکی از مواردی که می‌تواند ما را در طراحی محدود کند اندازه‌ی فضا است و ما باید در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس با توجه به اندازه‌ی فضای در نظر گرفته شده میز و صندلی‌هایی متناسب با فضا انتخاب کنیم. انتخابمان را در قرارگیری دیگر وسایل موردنیاز دکوراسیون اتاق کنفرانس انتخاب و تنظیم نماییم. در دکوراسیون داخلی اتاق باید صندلی‌ها را طوری قرار دهیم در فضای موجود که راحت جابه‌جا شوند.
قرارگیری صندلی­های اتاق کنفرانس باید به گونه­ای باشد که جایگاه مخصوص یا سخنران در مقابل آن قرار گیرد. در وسط اتاق کنفرانس معمولاً با توجه به فضا یک میز مستطیلی یا بیضی‌شکل قرار می‌دهند که این خود باعث آسان‌تر شدن رفت‌وآمد خواهد شد. برخی دیگری از شکل میزها مانند میزهای گرد و یو شکل در سازمان‌هایی خاص و ویژه استفاده می‌شود. و یا اگر تعداد افراد حاضر در اتاق کنفرانس زیاد باشند در طراحی دکوراسیون اتاق کنفرانس برای آسان‌تر شدن رفت‌وآمد و پذیرایی از میزهای میانی خاص استفاده می‌شود.
 

دکوراسیون تجاری لاکچری

طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های اداری اتاق مدیریت است که باید به طراحی اتاق مدیریت است که باید به طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت توجه ویژه‌ای شود و طراحی اتاق مدیریت باید طراحی متفاوتی از سایر طراحی‌های دکوراسیون قسمت‌های دیگر داشته باشند. قبل از طراحی و چیدمان دکوراسیون اتاق مدیریت باید اهداف خود را از طراحی دکوراسیون این اتاق مشخص کنیم و بعد از مشخص کردن اهداف شروع به طراحی اتاق مدیریت نماییم.
اگر بخواهیم طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت مناسب و جذاب باشد باید نکات مهمی را حتماً موردتوجه قرار دهیم و طراحی کاربردی و اصولی باشد. یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت توجه به‌اندازه و متراژ اتاق است. چراکه یکی از مواردی که می‌تواند ما را در طراحی محدود کند اندازه‌ی فضا است و ما باید در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت با توجه به‌اندازه‌ی فضای در نظر گرفته‌شده میز و صندلی‌هایی متناسب با فضا انتخاب کنیم. انتخابمان را در قرارگیری دیگر وسایل موردنیاز دکوراسیون اتاق مدیریت انتخاب و تنظیم نماییم.

سبک‌های طراحی اتاق مدیریت

برای طراحی داخلی دکوراسیون اتاق مدیریت از شبکه‌های مختلف در طراحی مانند سبک‌های کلاسیک و مدرن می‌توانیم استفاده کنیم. طراحی دکوراسیون این ا تاق بهتر است از طراحی و چیدمان قسمت‌های دیگر زیباتر و شیک‌تر باشد و ما باید حساسیت بیش‌تری در طراحی اتاق مدیریت داشته باشیم. یکی از پراهمیت‌ترین لوازمی که در دکوراسیون اتاق مدیریت باید توجه ویژه‌ای به آن شود، مبلمان است و نوع چیدمان آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی دیگر از موارد مهم در دکوراسیون اتاق مدیریت که با توجه به ابعاد اتاق و رنگ‌بندی تم اصلی اتاق مدیریت باید انتخاب شود مدل میز مدیریت است. در طراحی اتاق مدیریت اگر بخواهیم جذابیت و زیبایی اتاق را بیش‌تر کنیم از مبلمان اداری که دارای طراحی لوکس و شیک هستند را باید در چیدمانمان به کار ببریم؛ و باید نوع مبلمانی که در دکوراسیون اتاق مدیریت مورداستفاده قرار می‌دهیم از نوع مبلمان اداری و رسمی باشند.
 

نورپردازی اتاق مدیریت

یکی دیگر از موارد مهمی که در دکوراسیون اتاق مدیریت دارای اهمیت زیادی است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود قسمت نورپردازی داخلی اتاق است و اگر بخواهیم جذابیت و زیبایی بیش‌تری به دکوراسیون اتاق مدیریتبدهیم باید نورپردازی آن به‌گونه‌ای اصولی و بر سبک مدرن طراحی و پیاده‌سازی شود. تا جایی که ممکن است از منبع طبیعی که نور آن ساطع‌شده است استفاده کنید و اگر امکان استفاده از منبع طبیعی وجود نداشت از منبع مصنوعی و نورهای قابل تنظیم زردرنگ استفاده کنید. نکته دیگر در طراحی چیدمان این است که میزان نور تحت کنترل باشد و در هرلحظه در صورت وم بتوان شدت نور را افزایش یا کاهش داد و در هنگام استفاده از سیستم­های تصویری باید مقدار روشنایی اتاق را کاهش داد تا تصویر به‌صورت واضح دیده شود.

چیدمان اتاق مدیریت

نحوه چیدمان دکوراسیون اتاق مدیریت باید مدرن باشد و این مکان باید آرام و زیبا باشد زیرا که کارفرما که مهم‌ترین عنصر در آن اتاق محسوب می‌شود و در آن اتاق ساعات زیادی را سپری می‌کند و اگر طراحی و چیدمان آن زیبا باشد موجب افزایش کارایی و عملکرد مدیر می‌شود. اتاق مدیریت باید جایی قرار گیرد که بیش‌ترین نوردهی در ساختمان را داشته باشد و میز مدیریت را به‌گونه‌ای در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت قرار دهید که بیش‌ترین نور اتاق به قسمتی که میز را قرار داده‌اید منعکس شود.  

طراحی-اتاق-مدیریت-کلاسیک-با-مبلمان-سفید

دکوراسیون تجاری لاکچری دفتر مدیر

اتاقی که به عنوان دفتری مختص یک فرد مانند، مدیر عامل، وکیل، پزشک و … در نظر گرفته می‌شود، بایستی با م با او و درنظر گرفتن نیازهایش طراحی شود. به طور کلی در طراحی دکوراسیون تجاری لاکچری دفتر مدیر، بهتر است تا اتاق مختص او را بزرگ‌تر از اندازه‌ی دفاتر دیگر مدیران، وکلا، پزشکان و … در نظر گرفت. فضای بزرگ‌تر علاوه بر این‌که امکان استفاده از عناصر بیشتری را در هر چه لوکس‌تر جلوه دادن اتاق فراهم می‌سازد، به‌طور کلی احساس شکوه و خاص‌بودن را به ذهن مراجع القاء می‌کند. در صورتی‌که این اتاق پیش‌تر ساخته شده و به اندازه‌ی کافی بزرگ نبود، با استفاده از عناصری مانند، نور، رنگ، آینه و … می‌توان آن را وسیع‌تر نشان داد. برعکس اتاق‌های پذیرایی و خواب منازل، بهتر است تا دیوارها و سقف دفتر مدیر نقوش و کنده‌کاری‌های بیش از اندازه نداشته باشد، گرچه این قسمت‌های اتاق خود می‌توانند دست‌مایه‌ی هرچه لوکس‌تر نشان دادن اتاق شوند. مثلاً می‌توان با استفاده از نوعی طرح لاکچری کناف برای سقف، با نورپردازی هنرمندانه و در تناسب با دیگر عناصر موجود در اتاق، از سقف برای لاکچری کردن دفتر مدیر بهره برد. ایده‌ی دیگری که می‌تواند دفتر مدیر را لوکس‌تر جلوه دهد، استفاده از یک رنگ غالب، به‌گونه‌ای است که بیشتر عناصر به کار رفته در فضا به آن رنگ باشند. رنگ سفید یا خاکستری روشن، رنگ‌های مناسبی به این منظور هستند، چرا که هم فضا را وسیع‌تر جلوه می‌دهند و هم قابل هماهنگ شدن با دیگر رنگ‌ها، به عنوان مثالنورپردازی سقف هستند.

بازسازی ساختمان و تغییر دکوراسیون منزل

در مورد بازسازی داخلی ساختمان یا

دکوراسیون داخلی بیشتر بدانیم . تغییر دکوراسیون منزل موضوعی است که ممکن است در طول زندگی به فکر هر شخص خطور کند. دلایلی از قبیل فرسودگی خانه، قدیمی بودن دکوراسیون، تغییر سلیقه‌ها در مرور زمان، به وجود آمدن تنوع مصالح استفاده شده در خانه‌ها، تغییر سبک زندگی، افزایش جمعیت خانواده، و … دلایلی هستند که انگیزه‌ی بازسازی منزل را در افراد به وجود می‌آورند. بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل و میزان آن می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود که برای هر ساختمان متفاوت است. افراد ممکن است فقط به تغییر دکوراسیون و بازسازی داخلی ساختمان بسنده کنند، پارتیشن‌یندی داخلی و اتاق‌ها را تغییر دهند، نمای خارجی ساختمان را عوض کنند، ظرفیت ساختمان را افزایش دهند، نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی را تغییر دهند، کاربری ساختمان را تغییر دهند و … میزان بودجه‌ی افراد، میزان خرابی منزل، فرهنگ و تفکر افراد، نوع مالکیت منزل، افزایش جمعیت خانواده و این چنین مسائل، در نوع بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون منزل تأثیرگذار هستند.

نوسازی ساختمان و ارتباط با فرهنگ ایرانی

بازسازی یا نوسازی از قدیم با فرهنگ کشورمان عجین شده و سابقه‌ای طولانی در فرهنگ و سبک زندگی ایرانیان دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که تغییر دکوراسیون منزل و تعمیرات ساختمان از عصر ایران باستان کاری مرسوم بوده است و از نشانه‌های این عمل می‌توان به سنت خانه تکانی اشاره کرد که هرساله انجام می‌شود که ریشه در آداب و رسوم زمان قدیم دارد. با گسترش شهرها و تکنولوژی‌های پیشرفته در ساخت ساختمان‌ها عمل بازسازی منزل و تعمیرات ساختمان نیز شکل تازه‌ای به خود گرفته است به طوری که در شهرهای مختلف شاهد مواردی هستیم که خانه‌های کوچک و بزرگ و حتی ساختمان‌های بزرگ شهر را تخریب نموده و مجدداً ساخته می‌شوند. همچنین معمولاً مشاهده می‌شود که بازسازی داخلی ساختمان نیز بنا به کاربری ساختمان توسط افراد تغییر می‌کند. این بازسازی داخلی ساختمان تنها منحصر به ساختمان‌های مسی نبوده و در ساختمان‌های اداری، مدارس، بیمارستان‌ها و سازمان‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است به طوری که هر سازمان یا مرکزی با توجه به نوع کاربری خود دست به بازسازی داخلی ساختمان می‌نماید.

تکنولوژی و تعمیرات ساختمان در بازسازی ساختمان

از آنجایی که تکنولوژی ساخت ساختمان‌ها و مصالح به کار برده شده نسبت به گذشته در بازسازی ساختمان پیشرفت بسیاری داشته است لذا ایجاب می‌کند که کاربازسازی منزل و تعمیر ساختمان نیز نیاز به تخصص و فنون خاصی داشته باشد. همچنین مسئله‌ی گسترش فرهنگ‌ها و زندگی افراد با سلایق و فرهنگ متفاوت در کنار هم باعث شده است تا بازسازی داخلی ساختمان نیز به افراد متخصص نیاز پیدا کند تا بازسازی را مناسب با نیاز افراد، سلیقه‌ها، سبک زندگی، فرهنگ‌ها و … انجام دهد. در زمینه‌ی فعالیت‌های بازسازی منزل و تغییر دکوراسیون منزل کشور آمریکا را می‌توان مثال زد که بسیاری از خانه‌ها از جنس چوب یا ترمووود هستند، لذا سالانه هزینه‌ی زیادی صرف جلوگیری از خوردگی چوب توسط موریانه‌ها می‌شود که این هزینه‌های قابل توجه جزء هزینه‌های تعمیرات ساختمان و بازسازی منزل به حساب می‌آید.
اگر از لحاظ اقتصادی به مسئله‌ی تعمیرات ساختمان و تغییر دکوراسیون منزل نگاه شود معمولاً نتیجه‌گیری می‌شود که هزینه‌ی بازسازی منزل و یا بازسازی داخلی ساختمان نسبت به هزینه‌ی ساخت ساختمان جدید به طور چشم‌گیری کمتر خواهد بود. همچنین سازمان‌ها و مراکز نیز که اغلب به طور اجاره‌ای از ساختمان‌ها استفاده می‌کنند برای آن‌ها تعمیرات ساختمان به‌صرفه‌تر می‌باشد. کلیه‌ی مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد سبب می‌شود تا افراد و مالکان ساختمان‌ها اقدام به بازسازی داخلی ساختمان یا تعمیرات ساختمان نمایند. در مواقعی که کار بازسازی در حد تغییر دکوراسیون و تغییرات جزئی باشد معمولاً افراد با توجه به سلایق خود این کار را انجام می‌دهند ولی در مواردی که ساختمان نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشد منطقی است که این کار به دست افراد متخصص انجام شود. لذا با توجه به نیاز افراد به این خدمات و از آنجایی کهتغییر دکوراسیون منزل امری تخصصی می‌باشد مراکز مختلفی جهت ارائه‌ی خدمات تعمیرات ساختمان و بازسازی داخلی ساختمان وجود دارند. فعالیت‌های بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان به تخصص‌هایی ازجمله مطالعات سازه‌ای، معماری، طراحی دکوراسیون، تاسیسات نیاز دارد که باید توسط متخصصین و افراد با تجربه در این زمینه صورت پذیرد، تا در ضمن اینکه کاری مورد اعتماد و مستحکم تحویل نمایند، از لحاظ هزینه نیز مناسب باشد. بنابراین قبل از شروع بتغییر دکوراسیون منزل یا تعمیرات ساختمان و یا حتی بازسازی داخلی ساختمان، انتخاب مراکزی که در این زمینه فعالیت دارند بسیار اهمیت دارد. با توجه به مطالب فوق‌الذکر این سوال مطرح می‌شود که بازسازی منزل و تعمیرات ساختمان چه مراحلی دارد. در ادامه در مورد شکل کلی مراحل آن بحث شده است. در ادامه مراحل کلی بازسازی منزل و بازسازی داخلی ساختمان به صورت ذیل لیست شده و سپس در مورد هر کدام توضیحاتی ارائه شده است.
اشیائی که برای طراحی دکوراسیون تجاری لاکچری مورد استفاده قرار می‌گیرند، بایستی خود نیز لوکس باشند. میز مدیریت، صندلی‌ها، پرده، کمد یا شلف‌های کتاب و … همگی بایستی هنرمندانه انتخاب شوند. همان‌طور که گفتیم بهتر است رنگ این اشیاء یک رنگ خاص و هماهنگ با رنگ سقف و دیوارها باشد. برای ایجاد تعادل در رنگ اتاق می‌توان از یک رنگ دیگر برای یک یا چند فاکتور اتاق مدیر استفاده کرد. به عنوان نمونه می‌توان یکی از دیوارهای اتاق را با طرحی که طراح خود آن را به اندازه‌ی کافی لوکس و استفاده از آن را به‌جا تشخیص می‌دهد، استفاده کرد. استفاده از تابلوهای نقاشی نفیس نیز می‌توانند رنگ فضا را متعادل کنند. آن‌چه در مورد دکوراسیون تجاری لاکچری اتاق مدیر گفتیم، با کمی تغییر می‌تواند برای دیگر اتاق‌های یک یا دو نفره نیز مورد استفاده قرار گیرد.  

طراحی-اتاق-مدیریت-کلاسیک-با-گل

سالن کنفرانس لاکچری

بسیاری از تجارت‌های بزرگ، نیازمند برگزاری متعدد جلساتی هستند که در آن افراد کم و بیش زیادی شرکت دارند. به همین سبب بهتر است در طراحی دکوراسیون لوکس تجاری اتاق کنفرانس را جدا از اتاق مدیریت در نظر گرفت. در طراحی لاکچری سالن کنفرانس هم، به همان دلایل ذکر شده در مورد اتاق مدیر، فضای بزرگ نقشی پررنگ دارد. در طراحی این قسمت از ساختمان تجاری نیز همه چیز بستگی به سلیقه و درخواست کاربر دارد، اما برخی ایده‌های کلی هستند که می‌توانند سالن کنفرانس را لاکچری نشان دهند. آن‌چه در مورد سقف و دیوارهای اتاق مدیریت گفته شد، می‌تواند در مورد سالن کنفرانس نیز پیاده شود، گرچه در مورد میزان نورپردازی سقف سالن کنفرانس بهتر است وسواس بیشتری به خرج داد.
آن‌چه در مورد رنگ غالب اتاق مدیر گفته شد، در مورد اتاق کنفرانس نیز صادق است. یک رنگ خاص علاوه بر مزایای ذکر شده، باعث افزایش تمرکز حضار می‌شود. تعدیل رنگ اتاق بسته به نوع تجارت، سلیقه‌ی صاحب تجارت و فضایی که در اختیار طراح است، می‌تواند با روش‌های مختلفی صورت پذیرد. به عنوان مثال یکی از بهترین ایده‌ها برای تعدیل رنگ فضای اتاق کنفرانس استفاده از نوعی کنده‌کاری مجسمه‌مانند در دیواری از اتاق است که پشت به تمامی حضار دارد. استفاده از نورپردازی مناسب نیز خود می‌تواند رنگ یک‌دست اتاق را به تعادل برساند. گذشته از موارد ذکر شده، میز کنفرانس، صندلی‌ها، میکروفن‌ها، ال‌سی‌دی و دیگر تجهیزات نیز بایستی لاکچری و البته هنرمندانه انتخاب شوند و به گونه‌ای در کنار هم قرار گیرند که در نهایت سالن کنفرانس کاملاً لوکس شود.

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها